6άρι κιβώτιο Τ56
+6
iliasGT
Kagem
Gregory
gio
MEGAS
Arab
10 απαντήσεις
Σελίδα 1 από 2
Σελίδα 1 από 2 • 1, 2
6άρι κιβώτιο Τ56
επιτέλους μια λύση γ 6άρι κιβώτιο, έστω κ ακριβό (κ μερικές χιλιάδες χλμ μακριά)
http://www.ddmworks.com/T56-Conversion-for-SolsticeSky_p_311.html#
http://www.ddmworks.com/T56-Conversion-for-SolsticeSky_p_311.html#
Arab- poster
- Αριθμός μηνυμάτων : 3695
Join date : 13/04/2009
Ηλικία : 44
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
χτες θα το εβαζα...
MEGAS- Administrator
- Αριθμός μηνυμάτων : 1607
Join date : 13/04/2009
Ηλικία : 55
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
απ ότι φαίνεται με βαση τις εργοστασιακές του τοποθετήσεις, πρέπει να είναι σκληροτράχηλο κιβώτιο, γτ διαχειρίζεται μεγάλες ροπές.
http://en.wikipedia.org/wiki/Borg-Warner_T-56_transmission
ακριβή μόντα όμως κ γ εμάς εδώ, ακόμα πιο δύσκολη λόγω απόστασης...
πιστεύω ότι θα γίνεται πραγματικά άλλο αμάξι το GT μ αυτό...
http://en.wikipedia.org/wiki/Borg-Warner_T-56_transmission
ακριβή μόντα όμως κ γ εμάς εδώ, ακόμα πιο δύσκολη λόγω απόστασης...
πιστεύω ότι θα γίνεται πραγματικά άλλο αμάξι το GT μ αυτό...
Arab- poster
- Αριθμός μηνυμάτων : 3695
Join date : 13/04/2009
Ηλικία : 44
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
τα μεταφορικα μονο θα ειναι αλλο ενα κιβωτιο...
...παιζει βεβαια να ερθει με container σε πλοιο.
...παιζει βεβαια να ερθει με container σε πλοιο.
Έχει επεξεργασθεί από τον/την MEGAS στις Παρ Φεβ 15, 2013 4:40 pm, 1 φορά
MEGAS- Administrator
- Αριθμός μηνυμάτων : 1607
Join date : 13/04/2009
Ηλικία : 55
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
MEGAS έγραψε:χτες θα το εβαζα...
+1
gio- poster
- Αριθμός μηνυμάτων : 2462
Join date : 29/06/2009
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
αν καταλαβα καλα τα $3130 που λεει δεν περιλαμβανουν το το νεο Τ56 κιβωτιο και αν το επιλεξεις δλδ πας στα +$3400 αρα συνολο 6530$$$???
WTF...?
einai ετσι ρε ζορζ..?
WTF...?
einai ετσι ρε ζορζ..?
MEGAS- Administrator
- Αριθμός μηνυμάτων : 1607
Join date : 13/04/2009
Ηλικία : 55
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
Ηδη εστειλα mail για σχετικες πληροφοριες...
Gregory- poster
- Αριθμός μηνυμάτων : 1306
Join date : 16/06/2009
Ηλικία : 37
Τόπος : Κάντζα
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
Γρηγορη,παρε και ενα υπογλωσσιο μαζι γι'αυτα που θα σου απαντησει περι τιμης...
MEGAS- Administrator
- Αριθμός μηνυμάτων : 1607
Join date : 13/04/2009
Ηλικία : 55
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
MEGAS έγραψε:αν καταλαβα καλα τα $3130 που λεει δεν περιλαμβανουν το το νεο Τ56 κιβωτιο και αν το επιλεξεις δλδ πας στα +$3400 αρα συνολο 6530$$$???
WTF...?
einai ετσι ρε ζορζ..?
σωστός..
απλά εκεί τα κιβώτια αυτά σαν μεταχειρισμένα πρέπει να είναι σαν να ψάχνεις εδώ κιβώτιο από Yaris..
οπότε μ ένα μεταχειρό κάνεις την δουλειά σου φαντάζομαι με κανα 1000 + τα 3130 + εργασία...
ακριβό χόμπυ διαλέξαμε κύριοι...
Arab- poster
- Αριθμός μηνυμάτων : 3695
Join date : 13/04/2009
Ηλικία : 44
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
αυτο δεν ειναι χομπι...ειναι μαζοχισμος!!
σιγα ρε μεγαλε πες του DDM..δεν πηραμε και κιβωτιο διπλου συμπλεκτη...ημαρτον!
σιγα ρε μεγαλε πες του DDM..δεν πηραμε και κιβωτιο διπλου συμπλεκτη...ημαρτον!
MEGAS- Administrator
- Αριθμός μηνυμάτων : 1607
Join date : 13/04/2009
Ηλικία : 55
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
δεν πήραμε κιβώτιο διπλού συμπλέκτη...πήραμε κιβώτιο Corvette όμως
άλλοι τα δίνουν στα καζίνο κ στις π...νες, εμάς θα τα φάνε οι διάφοροι ddm του κόσμου....
άλλοι τα δίνουν στα καζίνο κ στις π...νες, εμάς θα τα φάνε οι διάφοροι ddm του κόσμου....
Arab- poster
- Αριθμός μηνυμάτων : 3695
Join date : 13/04/2009
Ηλικία : 44
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
μαλλον κ αυτοι(εε) πο@@ες ειναι...δεν εξηγειται αλλιως.
MEGAS- Administrator
- Αριθμός μηνυμάτων : 1607
Join date : 13/04/2009
Ηλικία : 55
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
Ω ρε νάτο το πιστόλι νάτο! Αυτό είναι ρε παιδιά, χθές το κουμπώσαμε, χθές! Και έλεγα που να δώσω 7 χιλιάρικα. Θα μας μουρλάνουν, πλέον με αυτά τα λεφτά παίρνεις γκαρσονιέρα 20ετίας στο κέντρο. Όντως με αυτό το κιβώτιο θα είναι καραμπίνα το αμάξι....
Kagem- Administrator
- Αριθμός μηνυμάτων : 3797
Join date : 13/04/2009
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
Μας πήδηξαν κυριολεκτικά με αυτή την τιμή.........
iliasGT- poster
- Αριθμός μηνυμάτων : 486
Join date : 03/08/2009
Ηλικία : 38
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
"Χτες" βάζαμε δισκοπλατο και βολάν με 2500 ...!!
paradisos- Administrator
- Αριθμός μηνυμάτων : 536
Join date : 13/04/2009
Ηλικία : 47
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
βασει του wiki link,Arab έγραψε:απ ότι φαίνεται με βαση τις εργοστασιακές του τοποθετήσεις, πρέπει να είναι σκληροτράχηλο κιβώτιο, γτ διαχειρίζεται μεγάλες ροπές.
en.wikipedia.org/wiki/Borg-Warner_T-56_transmission
ακριβή μόντα όμως κ γ εμάς εδώ, ακόμα πιο δύσκολη λόγω απόστασης...
πιστεύω ότι θα γίνεται πραγματικά άλλο αμάξι το GT μ αυτό...
και αυτο δεν κανει για να εχει καλυτερες ρεπριζ το GT.
5η και 6η ειναι over = οικονομια και ταξιδι.
claus- poster
- Αριθμός μηνυμάτων : 50
Join date : 27/05/2013
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
claus έγραψε:βασει του wiki link,Arab έγραψε:απ ότι φαίνεται με βαση τις εργοστασιακές του τοποθετήσεις, πρέπει να είναι σκληροτράχηλο κιβώτιο, γτ διαχειρίζεται μεγάλες ροπές.
en.wikipedia.org/wiki/Borg-Warner_T-56_transmission
ακριβή μόντα όμως κ γ εμάς εδώ, ακόμα πιο δύσκολη λόγω απόστασης...
πιστεύω ότι θα γίνεται πραγματικά άλλο αμάξι το GT μ αυτό...
και αυτο δεν κανει για να εχει καλυτερες ρεπριζ το GT.
5η και 6η ειναι over = οικονομια και ταξιδι.
άπου στο αμερικάνικο φόρουμ βγάλαν τις μετρήσεις (δεν θυμαμαι αν ήταν θεωρητικές ή πρακτικές) γ το κιβώτιο αυτό σε σχέση με το μαμά κ ήταν σαφώς καλύτερες.
αν κάποια στιγμή ψάξω κ το βρω, θα το ποστάρω.
Arab- poster
- Αριθμός μηνυμάτων : 3695
Join date : 13/04/2009
Ηλικία : 44
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
Με αυτά τα λεφτά ....δεν πρέπει να είναι απλώς καλύτερο.... απλά για το βάλεις πρέπει να ξυρίζει..!
paradisos- Administrator
- Αριθμός μηνυμάτων : 536
Join date : 13/04/2009
Ηλικία : 47
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
μαμα κιβωτιο:
Aisin AR 5 transmission (GM part: RPO MA5)
Gear ratios (Sky, Solstice):
1 2 3 4 5 R
3.75 2.26 1.51 1.00 0.73 3.67
δεν μπορω να ποσταρω τα links.
αν μπορει ο admin να μου το επιτρεψει, παρακαλω
Aisin AR 5 transmission (GM part: RPO MA5)
Gear ratios (Sky, Solstice):
1 2 3 4 5 R
3.75 2.26 1.51 1.00 0.73 3.67
δεν μπορω να ποσταρω τα links.
αν μπορει ο admin να μου το επιτρεψει, παρακαλω
claus- poster
- Αριθμός μηνυμάτων : 50
Join date : 27/05/2013
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
οπου μπαινει το Aisin AR5, μπαινει και το Aisin AΥ6
Document ID# 2054933
Subject:Engineering Noise And Shifting Investigation In Aisin Rear Wheel Drive Manual Transmissions - keywords bearing grind growl intermittent rattle shift #PIP4270B - (01/29/2008)
Models:
2007-2008 Cadillac CTS
2007-2008 Chevrolet Colorado
2007-2008 GMC Canyon
2007-2008 Hummer H3
2007-2008 Pontiac Solstice
2007-2008 Saturn Sky
Equipped with Aisin 5-speed Manual Transmission AR5 (RPO MA5) or 6-speed AY6 (RPO MV1, MV7)
Document ID# 2054933
Subject:Engineering Noise And Shifting Investigation In Aisin Rear Wheel Drive Manual Transmissions - keywords bearing grind growl intermittent rattle shift #PIP4270B - (01/29/2008)
Models:
2007-2008 Cadillac CTS
2007-2008 Chevrolet Colorado
2007-2008 GMC Canyon
2007-2008 Hummer H3
2007-2008 Pontiac Solstice
2007-2008 Saturn Sky
Equipped with Aisin 5-speed Manual Transmission AR5 (RPO MA5) or 6-speed AY6 (RPO MV1, MV7)
claus- poster
- Αριθμός μηνυμάτων : 50
Join date : 27/05/2013
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
Aisin AΥ6 προδιαγραφες
2007 Model Year Summary Aisin AY6 six-speed manual transmission
LOW MAINTENANCE
The MV1 uses conventional 75W90 gear oil, and no maintenance is required under normal operating conditions. Fluid changes are recommended for severe duty. A hydraulic clutch eliminates adjustments throughout the lifespan of the transmission.
OVERVIEW
The Aisin AY6 is a unique transmission design for Aisin, and the Cadillac CTS for the 2005 Model Year was one of its first applications. It features an uncommon “tailset” design. Compared to a conventional rear-drive manual transmission, the tailset design utilizes a long input shaft supported by a short output shaft, which is the converse of a traditional two-axis manual transmission design which uses a “headset” design. Because of the new path of the torque flow, the gearsets carry less torque and operate at a higher rpm compared to a conventional manual transmission. Therefore, the transmission can handle more torque than a similar-size headset design manual. The countershaft of the transmission remains a conventional design.
With the addition of the higher-output High-Feature V6 engine to the Cadillac CTS, a new six-speed manual transmission from Aisin replaced the previous Getrag 260 five-speed manual transmission. The Aisin AY6 will handle the increased torque from the 2.8-liter and 3.6-liter V6 engines, and features lower shift efforts for easier shifting, closer ratios for more rewarding high-performance driving, and quieter operation.
The closely spaced ratios were specified by GM Powertrain and are unique to the CTS application. The ratios allow even stepping between gears and are optimized to the power characteristics of the engines.
The AY6’s tailset design reduces the inertia required by the synchronizers to match gearset speeds during an upshift or a downshift. This reduces the demand on the synchronizers, which in turn reduces the amount of effort by the driver to shift gears. The tailset design also reduces the length of the output shaft, which is typically the source of noise in a conventional manual transmission when the powertrain is idling in neutral.
It features a synchronized reverse gear, and a case made of aluminum. All synchronizers use brass material for their friction surfaces, a softer, more common material that is allowed by the reduced demands on the synchronizers.
Clutch actuation is through a concentric release bearing, a common method of ensuring a linear actuation, which translates to a higher-quality pedal feel for the driver.
The shift rail inside the transmission is located near the top of the case, and attaches to the shifter through a small coupling, similar to the previous Getrag design. This design allows all shift efforts to be transmitted to the transmission rather than a portion derailed into the car’s body.
The Aisin AY6 is built in Anjo City, Japan.
Type: rear wheel drive, six-speed manual transmission
Engine range:.........................2.8L - 3.6L
Maximum engine torque:...........345 Nm (255 lb-ft)
Gear ratios:
First:....................................4.15
Second:................................2.33
Third:...................................1.53
Fourth:.................................1.15
Fifth:....................................1
Six:......................................0.79
Reverse:...............................-3.67
Final Drive Ratio:.....................3.42, 3.73
Case material:........................aluminum
Center distance:.....................85mm
Fluid type:.............................75W90
Transmission weight: wet:........57.2 kg (126 lb)
Fluid capacity (approximate):....1.8L (1.9 qt)
Power take off:.......................no
Applications:...........................Cadillac CTS
2007 Model Year Summary Aisin AY6 six-speed manual transmission
LOW MAINTENANCE
The MV1 uses conventional 75W90 gear oil, and no maintenance is required under normal operating conditions. Fluid changes are recommended for severe duty. A hydraulic clutch eliminates adjustments throughout the lifespan of the transmission.
OVERVIEW
The Aisin AY6 is a unique transmission design for Aisin, and the Cadillac CTS for the 2005 Model Year was one of its first applications. It features an uncommon “tailset” design. Compared to a conventional rear-drive manual transmission, the tailset design utilizes a long input shaft supported by a short output shaft, which is the converse of a traditional two-axis manual transmission design which uses a “headset” design. Because of the new path of the torque flow, the gearsets carry less torque and operate at a higher rpm compared to a conventional manual transmission. Therefore, the transmission can handle more torque than a similar-size headset design manual. The countershaft of the transmission remains a conventional design.
With the addition of the higher-output High-Feature V6 engine to the Cadillac CTS, a new six-speed manual transmission from Aisin replaced the previous Getrag 260 five-speed manual transmission. The Aisin AY6 will handle the increased torque from the 2.8-liter and 3.6-liter V6 engines, and features lower shift efforts for easier shifting, closer ratios for more rewarding high-performance driving, and quieter operation.
The closely spaced ratios were specified by GM Powertrain and are unique to the CTS application. The ratios allow even stepping between gears and are optimized to the power characteristics of the engines.
The AY6’s tailset design reduces the inertia required by the synchronizers to match gearset speeds during an upshift or a downshift. This reduces the demand on the synchronizers, which in turn reduces the amount of effort by the driver to shift gears. The tailset design also reduces the length of the output shaft, which is typically the source of noise in a conventional manual transmission when the powertrain is idling in neutral.
It features a synchronized reverse gear, and a case made of aluminum. All synchronizers use brass material for their friction surfaces, a softer, more common material that is allowed by the reduced demands on the synchronizers.
Clutch actuation is through a concentric release bearing, a common method of ensuring a linear actuation, which translates to a higher-quality pedal feel for the driver.
The shift rail inside the transmission is located near the top of the case, and attaches to the shifter through a small coupling, similar to the previous Getrag design. This design allows all shift efforts to be transmitted to the transmission rather than a portion derailed into the car’s body.
The Aisin AY6 is built in Anjo City, Japan.
Type: rear wheel drive, six-speed manual transmission
Engine range:.........................2.8L - 3.6L
Maximum engine torque:...........345 Nm (255 lb-ft)
Gear ratios:
First:....................................4.15
Second:................................2.33
Third:...................................1.53
Fourth:.................................1.15
Fifth:....................................1
Six:......................................0.79
Reverse:...............................-3.67
Final Drive Ratio:.....................3.42, 3.73
Case material:........................aluminum
Center distance:.....................85mm
Fluid type:.............................75W90
Transmission weight: wet:........57.2 kg (126 lb)
Fluid capacity (approximate):....1.8L (1.9 qt)
Power take off:.......................no
Applications:...........................Cadillac CTS
claus- poster
- Αριθμός μηνυμάτων : 50
Join date : 27/05/2013
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
και οπου μπαινει το Τ-56 μπαινει και το νεοτερο TR-6060
The Tremec TR-6060 six-speed manual transmission (M10 gearset) features six forward speeds and one reverse speed. It is derived from the Tremec T-56 6-speed manual transmission. The forward helical cut gears are synchronized while the reverse gear operates through a fully-synchronized constant-mesh system. The TR-6060 sports removable wear pads on the shift forks, and uses aluminum alloys for the main case, extension housing, and clutch housing. It is manufactured by Transmission Technologies Corporation and is rated for 430 ft·lbf (580 N·m) of torque.
Type: Rear wheel drive, six-speed manual overdrive transmission
Engine range: LS3 426 hp
Maximum engine torque: 420 lb-ft ( 569 Nm )
Maximum gearbox torque: 430 lb-ft ( 580 Nm )
Maximum validated gross vehicle weight: 3860 lb ( 1755 kg )
Case material: Aluminum
Center distance: 85 mm
Fluid type: Texaco ATF Type III 1863
Transmission weight: Wet: 66.3 kg (146.2 lb )
Fluid capacity (approx.): Dry: 3.45L +/- 0.06L, ( 117 oz +/- 2 oz. )
Fluid capacity (approx): with cooler line Dry: 3.94L +/- 0.06L, ( 133 oz +/- 2 oz. ) with cooler line fill
Power take off: No
Applications: Chevrolet Camaro SS
The Tremec TR-6060 six-speed manual transmission (M10 gearset) features six forward speeds and one reverse speed. It is derived from the Tremec T-56 6-speed manual transmission. The forward helical cut gears are synchronized while the reverse gear operates through a fully-synchronized constant-mesh system. The TR-6060 sports removable wear pads on the shift forks, and uses aluminum alloys for the main case, extension housing, and clutch housing. It is manufactured by Transmission Technologies Corporation and is rated for 430 ft·lbf (580 N·m) of torque.
Type: Rear wheel drive, six-speed manual overdrive transmission
Engine range: LS3 426 hp
Maximum engine torque: 420 lb-ft ( 569 Nm )
Maximum gearbox torque: 430 lb-ft ( 580 Nm )
Maximum validated gross vehicle weight: 3860 lb ( 1755 kg )
Case material: Aluminum
Center distance: 85 mm
Fluid type: Texaco ATF Type III 1863
Transmission weight: Wet: 66.3 kg (146.2 lb )
Fluid capacity (approx.): Dry: 3.45L +/- 0.06L, ( 117 oz +/- 2 oz. )
Fluid capacity (approx): with cooler line Dry: 3.94L +/- 0.06L, ( 133 oz +/- 2 oz. ) with cooler line fill
Power take off: No
Applications: Chevrolet Camaro SS
claus- poster
- Αριθμός μηνυμάτων : 50
Join date : 27/05/2013
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
claus έγραψε:δεν μπορω να ποσταρω τα links.
αν μπορει ο admin να μου το επιτρεψει, παρακαλω
Δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός απο τους admins....
Kagem- Administrator
- Αριθμός μηνυμάτων : 3797
Join date : 13/04/2009
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
^ New members are not allowed to post external links or emails for 7 days. Please contact the forum administrator for more information.
_______________________
2010 CAMARO Transmissions Gear Ratios
Gear # LS/LT 6-speed manual (Aisin Warner AY6) vs SS 6-speed manual (TR6060)
First: 4.48 3.01
Second: 2.58 2.07
Third: 1.63 1.43
Fourth: 1.19 1.00
Fifth: 1.00 0.84
Sixth: 0.75 0.57
Reverse: 3.67 3.28
Final Drive: 3.27 3.45
_______________________
2010 CAMARO Transmissions Gear Ratios
Gear # LS/LT 6-speed manual (Aisin Warner AY6) vs SS 6-speed manual (TR6060)
First: 4.48 3.01
Second: 2.58 2.07
Third: 1.63 1.43
Fourth: 1.19 1.00
Fifth: 1.00 0.84
Sixth: 0.75 0.57
Reverse: 3.67 3.28
Final Drive: 3.27 3.45
claus- poster
- Αριθμός μηνυμάτων : 50
Join date : 27/05/2013
Απ: 6άρι κιβώτιο Τ56
Δεν το είχα υπ'όψην αυτό, πρώτη φορά το βλέπω....
Kagem- Administrator
- Αριθμός μηνυμάτων : 3797
Join date : 13/04/2009
Σελίδα 1 από 2 • 1, 2
Σελίδα 1 από 2
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης